Aristokratka ve varu - Evžen Boček AUDIOKNIHA

By Hanka the bookworm - 10:57:00

Vydavatel: OneHotBook
Interpret: Veronika Kubařová
Délka: 3:39 h

Aristokratka ve varu je volným pokračováním Poslední aristokratky a znovu se zde setkáváme se starými známými tvářemi. Ani nyní nebude chybět svérázná rodina Kostků – otec skrblík, matka, která by se ze všeho nejraději stala nejlepší kamarádkou lady Di a uvědomělá Marie, snažící se za všech okolností zachránit, co se dá. K této povedené rodince se stejně, jako v díle minulém, přidává hypochondrický zahradník, notorická hospodyně paní Tichá a lenivý kastelán Josef. A i v pokračování má autor zřejmě jediný cíl – pobavit.

Pokud jste četli mou recenze na Poslední aristokratku - zde, pak víte, že jsem jí poslouchala jako audio a vzhledem k mému nadšení, jsem si v této podobě chtěla vychutnat i druhý díl. Na ten jsem ale musela nějakou dobu čekat, protože v té době, kdy jsem si pořizovala jedničku, ještě nebyl namluvený. Jsem moc ráda, že se to čekání vyplatilo.

Příběh sám o sobě není ničím překvapivý, jednoduše se dá říci, že pokud se vám líbil díl první, pravděpodobně se pobavíte i u tohoto a naopak. Všechny situace v knize jsou totiž postaveny na tom samém humoru, tudíž pokud už jste jím byli přesycení v předešlém díle, do tohoto se raději nepouštějte.

Já se ale musím přiznat, že se mi i druhý díl velmi líbil. Ano, jedná se o pokleslý druh humoru, ale pokud hledáte pouze nějakou oddechovku a nepřistupujete ke knize jako byste se chystali číst Dostojevského, pak u vás musí zabodovat. Stejně jako minule, i nyní musím doporučit audio. Veronika Kubařová je znovu bezkonkurenční a skvěle zvládla zaimitovat třeba i takového knížete Schwarzenberga.

Mínusem knihy je podle mě délka. Třebaže je kniha asi o polovinu kratší než Poslední aristokratka, stojí zhruba stejně. Mám z toho tedy pocit, že po úspěchu jedničky, se na lidech chtělo vyrejžovat co nejvíc peněz, a to je smutné…

Celkově se mi ale obě knihy dost líbily, je třeba k nim přistupovat jako ke „stupidním oddechovkám“, kterými také jsou a neočekávat nic víc. Pokud už se vám tento druh humoru zajídal v předchozím dílu, do druhého se raději nepouštějte, ale koho jednička zaujala, určitě vyzkoušejte i pokračování a znovu podotýkám, že obě knihy bych všemi deseti doporučila v audio podobě. Hodnocení: 3/5. 

  • Share:

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Moc hezky sepsaná recenze, Hani. :) Na Aristokratku se chystám, tento týden jsem si první knihu objednala a až ji přečtu, určitě si poslechnu i audioknihu. Strašně doufám, že se i bude líbit, slibuju si od toho docela dost. Tyhle oddechovky mám moc ráda, tak snad nebudu zklamaná.
    Krásný den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky doufám :) jsou to takové kraťounké jednohubky s trochu stupidním humorem, ale když je na to člověk správně vyladěn, mělo by to dopadnout dobře...snad ti nebude vadit, že je tam toho "humoru" místy až příliš. Budu se těšit na tvůj názor :)
      Měj se!

      Vymazat
  2. Poslední Aristokratka je další kniha, na kterou se chystám :) Příliš mnoho knih, příliš málo volného času, znáš to... Každopádně dám asi přednost knize před audio, ke čteným jsem pořád ještě nenašla cestu (netuším, kdy bych je poslouchala...).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, tato věta už je mezi knihomoly jakýmsi pravdivým pořekadlem :D určitě ani fyzická kniha není krokem vedle, jen znovu upozorňuji, že je třeba očekávat hloupoučkou oddechovku, ale i na tento typ knih máme občas náladu, že? :) Jsem zvědavá na tvůj názor, Leni. Já audioknihy poslouchám při řízení a vzhledem k tomu, že tahle je tak kraťounká, mi stačilo pár jízd :)
      Měj se krásně a děkuju za komentář...

      Vymazat