Přečteno za únor 2016

By Hanka the bookworm - 9:58:00

Ahoj všichni, vítám vás u dalšího „Přečtena“ tentokráte za únor. Tento měsíc se mi podařilo přečíst celkem pět knížek a jednu rozečíst, což jak jistě víte, pokud mě sledujete delší dobu, je takový můj lepší průměr.J Bez dlouhých úvodních řečí se tedy na ně můžeme podívat.

Hned v úvodu měsíce jsem dokončila Ostrov Entry od Petera Maye, který jsem začala číst již v lednu. Petera Maye jsem si ihned po dokončení trilogie z ostrova Lewis zařadila mezi své oblíbené autory a naštěstí mě Ostrov Entry pouze ujistil, že tam patří právem. Autor využívá osvědčené schéma – tedy proplétání detektivní linie ze současnosti s odhalováním záhad z minulosti, a i tady to fungovalo skvěle. Dalším Mayovým rysem je střídání ich a er formy, což příběh vždycky neuvěřitelně ozvláštní. Ostrovu jsem tedy udělila 4/5 a pokud jste tohoto autora ještě nezkusili, rozhodně byste to měli napravit.

Dále jsem se vrhla na povídkový soubor Temné znamení, ke kterému jsem se dostala jako slepý k houslím. Na databázi knih mne oslovil sám autor František Šmehlík, zda bych o knihu neměla zájem a vzhledem k tomu, že horory patří k mému nejoblíbenějšímu žánru a navíc ráda podpořím debutujícího českého spisovatele, neváhala jsem ani chvilku. Na knihu už si můžete přečíst celou recenzi – zde, kde se dozvíte můj celý názor. 4/5

Následovalo Volání netvora od Patricka Nesse, což je výjimečně krásně zpracovaná kniha určená primárně pro děti a mládež, ale já jsem toho názoru, že má rozhodně co nabídnout každému. Hlavní hrdina v ní musí vyhrát morální válku sám se sebou, když jeho maminka těžce onemocní. Kniha na mě zapůsobila nesmírně emocionálně, a proto dostala 5/5 a určitě se k ní v budoucnu vrátím…

Potom jsem dostala chuť na svého oblíbeného Johna Irvinga. Chtěla jsem něco kratšího, a proto jsem zvolila jeho povídkový soubor Pokus o záchranu čuňáka Sneeda. Přesvědčila jsem se však, že povídky jsou opravdu velmi ošemetné a málokdy mne zaujmou tak, jako román. Celkově soubor hodnotím průměrnými 3/5.

Poslední dokončenou knihou měsíce byly Klíče království – poslední zatím vydaný díl komiksové série Zámek a klíč od Joea Hilla. Jak jistě víte, já tuhle sérii naprosto zbožňuju a ani u tohoto dílu tomu nebylo jinak. Příběh sám byl naprosto úžasný a v ději došlo k několika zásadním zvratům. Co mě ale znovu dostalo, byly kresby Gabriela Rodrigueze – ten člověk je prostě Bůh…nad prohlížením obrázků jsem tentokrát strávila mnohem více času, než u dílů předchozích a nemůžu se dočkat další knihy, která ponese název Hodinové strojky. 5/5!

Na březen jsem rozečetla fantasy Barva kouzel, což by měl být první díl z gigantické ságy Úžasná Zeměplocha od světoznámého Terryho Pratchetta. Pro mě je to od tohoto autora premiéra, už teď však mohu říct, že rozhodně ne derniéra. Terry mě totiž svým stylem a imaginací naprosto okouzlil.


Četli jste některou ze zmíněných knih – jak se Vám líbily? A co nejlepšího jste za tento měsíc přečetli Vy? Určitě mi dejte vědět dolů do komentářů a připojte klidně i odkaz na Vaše sumarizační články, protože mě neskutečně baví. J

  • Share:

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Jupí, Hančin souhrn! :) Na tohle jsem se ták těšila. Máš krásnou bilanci. Na Temné znamení už se, jak víš, chystám. Pokus o záchranu Čuňáka Sneeda jsem četla před 4 lety a byť mám matný dojem, že tehdy se mi kniha líbila, skutečnost, že si z ní prakticky nic nepamatuji asi mluví za vše. Od Petera Maye jsem zatím nic nezkusila, ale je všude a všichni ho chválí, tak ho musím zkusit. Snad to nedopadne jako s Nesbem, ale tak... když se líbí Tobě, tak to určitě bude i můj šálek ;)
    Přeji krásný březen plný příjemných čtecích zážitků a už se těším na další článek. Měj se pěkně Hani :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Kristý a díky :)
      Do Maye určitě jdi - mně se sice ještě o trochu více líbila zmiňovaná série z ostrova Lewis (nejvíce první díl Skála), ale Entry je taky úžasný.
      Z Čuňáka mám stejný dojem - myslím si, že za pár týdnů (možná i dnů) si možná tak vzpomenu na povídku, po níž je soubor pojmenovaný, a pak na můj oblíbený Penzion Grillparzer, který už ale znám ze Světa podle Garpa.
      Koukala jsem na tvou výzvu a dost jsi mě inspirovala, takže asi trošku přehodnotím svůj velmi volný TBR seznam, který jsem si na tento měsíc připravila :)
      Měj se krásně

      Vymazat